Vreemde vogels - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Vreemde vogels - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Vreemde vogels

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Juli 2015 | Australië, Wollongong

Na een leuk weekend in Sydney waar ik eindelijk Bondi Beach in het echt heb gezien. The operahouse heb ik vanuit de auto bewonderd en ik een aantal keer over de habor bridge ben gereden, ben ik weer terug in Wollongong.

Toen ik vanmorgen wakker werd na dit heerlijke weekend verbaasde ik me weer over een van de apartere elementen van Australië, de natuur, neem nou de volgels. Kleine schattig ogende vogeltjes van zo'n 10 cm maken herrie alsof ze 5x zo groot zijn. Toen ik voor de eerste keer zag welk dier dat luide geluid verspreidde was ik erg verbaasd. Niet normaal hoeveel volume er uit zo'n beestje kan komen. Weer een ander soort vogels krijgt het voor elkaar mij elke keer te laten denken dat Fletcher wakker is.. Deze vogels worden hier omschreven als gillende/huilende kinderen en zelf zou ik het geluid geen betere omschrijving kunnen geven. Maar de leukste van alle vogels die ik tot nu toe heb gezien/gehoord zijn toch wel de lachende vogels. Ze zijn meestal in een groep te vinden en maken een schaterlachend geluid, geweldig!

Australië blijft mij elke dag verbazen!

• 28 Juli 2015 - 17:37

Ans:

Leuk Marloes om je zo te volgen en te lezen wat je allemaal ziet, hoort en doet!!!

• 09 Augustus 2015 - 12:33

Ria Pluk:

Hoi Marloes
    Wat leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    En Marloes wat schrijf jij leuk !!!
    Ook heel leuk dat je andere au-pair hebt ontmoet , heel gezellig !!
    geniet fijn van alles om je heen en veel plezier met Fletcher
    Wat leuk dat hij al wat Nederlands kent .
    Heel veel plezier en succes met alles .
    Lieve groetjes Chris en Ria