Working Holiday - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Working Holiday - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Working Holiday

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 Augustus 2015 | Australië, Wollongong

Woensdag hebben Fletcher en ik een gezellige playdate gehad met een tweejarig jongetje en zijn Au-pair. De jongens bleken het goed met elkaar te kunnen vinden ondanks het leeftijdsverschil van iets meer als een jaar. Eerst gezellig samen een drankje gedaan bij een strandpaviljoen en de jongens hebben zich vol gepropt met lekkere (gezonde) snacks. Toen bleek dat het goed klikte tussen ons allemaal en de wind wat ging liggen zijn we lekker op het strand gaan zitten om daar nog wat te spelen, heerlijk! De volgende keer is alweer gepland, woensdag gaan we met z'n vieren naar de speeltuin toe.

In de avond zijn we fanatiek aan het inpakken gegaan. Ik had gelukkig al mijn spullen al een paar dagen ingepakt zitten waardoor ik tijd had om te helpen en op Fletcher te letten. Het inpakken zelf ging ons goed af er kwam alleen een obstakel op onze weg, hoe kregen we di in hemelsnaam allemaal in de auto gepast? Naast de kleren, ski en snowboard spullen moesten er ook dekens en beddengoed mee..

Het werd donderdagochtend een heel geklus maar uiteindelijk paste alles in de auto en konden wij op weg, zij het knus tussen alle spullen gepropt zittende. Over de autorit kan ik eigenlijk niet meer zeggen dan schitterend! Doordat we vanuit de zee landinwaarts reden veranderde de omgeving onderweg flink. Tegen het einde van de rit, voordat we de berg op gingen reden we door een gebied dat het best te beschrijven is als een scene uit een oude western film, de 'Beware Snakes' bordjes maakten het af.

Eenmaal op de berg aangekomen bleek er bij ons huisje geen sneeuw te liggen maar er liepen (wilde) kangoeroes rond wat alles goed maakten, al moet ik toegeven, als ze s avonds aan het vechten zijn en jij er vlak langs loopt zijn ze toch wel wat enger;).

De dag erop werd ik wakker met blauwe handen, erg vreemd, ik had het namelijk niet koud.. Na een grondigere inspectie bleek ook mijn pyjama blauw te zijn, het beddengoed gaf af. In de middag zijn we (nadat ik de ochtend op Fletcher had gepast) verder de berg op gegaan en naar de sneeuw geweest. Ik voelde mij weer even een jong kind en kon niet wachten om Fletcher te zien genieten van zijn eerste sneeuw. Fletcher zag het echter niet zo, na een halve minuut te hebben genoten zette hij het op een huilen, veel te koud de sneeuw!

Zaterdag heb ik de hele dag met Fletcher doorgebracht, samen hebben wij zijn vader weggebracht naar de trein en hebben daarna genoten van de warmte van het huisje. Deze vakantie deed daarom eer aan mijn visum, het Working Holiday visum. Op het einde van de dag hebben wij een hele tijd kunnen genieten van de kangoeroes die een paar meter van ons huisje vandaag stonden, wantrouwend door het geluid van mijn camera hebben ze mij een tijd aan staan kijken wat geweldige foto's opleverde! De avond eindigde met een potje scrabble wat toch een stuk lastiger is in het Engels ( ik heb een hoop nieuwe woorden geleerd, Engels en Australisch), maar plezier heb ik er zeker van gehad!

Zondag zijn we vroeg in de ochtend vertrokken, deze keer lukte het inpakken wat beter en kon ik iets ruimer zitten. Op de terugweg zijn we verschillende keren gestopt om te genieten van de geweldige omgeving. Foto's zijn op alle plaatsen in een grote hoeveelheid gemaakt:).

Uiteindelijk zijn mijn handen elke dag blauwer geworden, ik kreeg de kleur er niet vanaf. Het heeft een paar dagen geduurd maar nu is na mijn handen talloze keren schoonmaken alleen nog maar een blauwe waas zichtbaar over mijn handen, een hele verbetering!!

  • 18 Augustus 2015 - 09:42

    Pierre Cocu :

    kijk dat noem ik nog eens werken skieen snowborden sneeuwballen gooien maar ik vind het fijn dat het je goed gaat veel plezier groetjes van uit cuijk

  • 23 Augustus 2015 - 23:26

    Cynthia:

    Kei leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Super stoer dat je dit doet.

    Geniet van alle dingen die je nog gaat doen.

    Groetjes

  • 25 Augustus 2015 - 13:21

    Janny:

    even bijgelezen naar onze vakantie, jij hebt het ook goed gehad. Heb je al meer contact met andere o pair's
    groetjes Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 14627

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: