Roadtrip - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Oktober 2015 | Australië, Phillip Island

Sinds mijn laatste blog is er een lange tijd verstreken en veel gebeurd. Het verjaardagsfeest van Fletcher was op een mooie dag. De voorspelde regen bleek uit en de zon was volop aanwezig. Fletcher zelf was wat overweldigd met de drukte en besloot zich vast te houden aan hetgeen wat hij kende. In dit geval was ik dit en hebben Fletcher en ik samen genoten van zijn feestje en de vele mensen die dit samen met hem kwamen vieren. Het was een erg mooie dag. De dag erna heb ik de mooiste duik tot nu toe mogen maken. Het water werd met de minuut helderder en we hebben erg veel vissen gezien! Nu ik mijn skills onder water meer onder controle krijg word het ook nog eens steeds makkelijke om rustig te zwemmen( en niet naar de bodem te zakken of opeens boven water te hangen;)). Het plezier dat ik uit zo’n dag zwemmen haal is niet te beschrijven!

Dinsdags was Fletchers echte verjaardag en zijn Julie( een andere aupair) en Fletchers vriendje Archie langsgekomen om te picknicken. Om het feest helemaal compleet te maken was ook een groot deel van de familie aanwezig en hebben we een gezellige middag met veel te veel eten gehad. De Nederlandse pannenkoeken die ik had gebakken leken erg in de smaak te vallen!

De Vrijdag die daarop volgde zijn Julie, Archie, Fletcher en ik naar een binnenspeeltuin geweest en hebben daar meteen besloten een abonnement te nemen. Wat een leerzame speelplek voor kinderen. Het was er erg druk, maar door de grootte van de hal viel dit amper op. Zelfs Fletcher die normaal niet van drukte houdt leek er niet zo mee te zitten.
In het weekend heb ik een heerlijke ontspannen tijd gehad. Zaterdag eerst een heerlijke massage gevolgd door een lunch met een groep au-pairs, wat wandelen door het centrum en de dag geëindigd met een filmpje. De film Pan is geïnspireerd op de verhalen van Peter Pan en verteld hoe Peter in Neverland terecht is gekomen. Zondag ben ik samen met wat meiden die ik bij het duiken heb leren kennen een Boeddhistische tempel bezocht. Het is de grootste van Australië en daarnaast ook erg mooi en indrukwekkend. In deze tempel heb ik gekalligrafeerd en een bel geluid de zegeningen zou sturen naar mijn familie en vrienden thuis, heeft iemand die gehoord? ;). Ook heb ik vele trappen beklommen om naar de pagode te gaan.

Maandag merkte ik dat mijn voet toch al een paar dagen flink pijn deed en heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter. Op dinsdag was deze afspraak en zijn er meteen röntgenfoto’s van mijn voet gemaakt, deze gaven niet veel duidelijkheid waardoor ik ook een MRI heb gehad. Wat duidelijk werd was dat er een ontsteking/zwelling in mijn voet zit maar waar die vandaan komt is nog niet zeker. Een van de opties is een stressfractuur in mijn voet. Volgende week weet ik waarschijnlijk meer. Maar dit heeft mij niet tegengehouden. Ook met weinig lopen kan je plezier hebben, dus onze vakantie is een roadtrip geworden. Samen met drie andere au-pairs heb ik de auto volgepakt en zijn we in de richting van Melbourne gereden. We hebben de meest schitterende dingen gezien onderweg waaronder historische dorpjes, een mijnersdorp, 2x de zonsopkomst en vele stranden. De hele route was te schitterend om goed te kunnen omschrijven. Tijdens deze route hebben we ook over een zandweg gereden die net breed genoeg was voor onze grote auto. Iets wat niet zo’n groot probleem zou zijn als aan de zijkant van de weg niet een ravijn van zon 30 meter was. Super eng maar er op terug kijkend een schitterende ervaring. Iets wat we (hopelijk) niet nog een keer mee zullen maken!

Wat toch wel het toppunt van de reis is geweest voor mij is het bekijken van de pinguïns van Phillip Island. Waar elke avond als de zon onder gaat pinguïns aan land komen. We hebben er zeker 70 gezien en ze liepen onder ons door( wij zaten op een brug). Wat speciaal om zo iets bijzonders te mogen zien!

Wat mij de laatste weken in ieder geval duidelijk is geworden is hoe snel de tijd voorbij gaat en toch tegelijkertijd het lijkt alsof ik hier al veel langer ben! Ik heb al bijna op de helft van de tijd die ik in Wollongong door zal brengen, dat is een vreemde gewaarwording. Ik ga proberen om alles nog uit de tijd te halen die ik hier door ga brengen en weet zeker dat nog vele avonturen zullen volgen in de komende maanden!

Tijdens deze trip zijn zo veel foto’s gemaakt dat ik er nog steeds doorheen aan het gaan ben. Zo snel als ik een selectie heb gemaakt zullen er foto’s volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 14645

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: