Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Nieuw Zeeland was in een woord geweldig! De natuur is dar schitterend en eigenlijk gewoon niet te beschrijven. Tijdens mijn busreizen ben ik door allebei de eilanden gegaan. Van bergen naar de zee en opeens wijngaarden om mij heen. Elke tien minuten veranderde mijn uitzicht weer. Tijdens de ( vaak lange) reizen heb ik vaak met open mond gezeten. Het zien van een regenwoud blijft mooi maar de afwisseling met de stranden maakt het extra bijzonder.

De plaatsen waar ik ben geweest zijn (In volgorde):
- Auckland: In Auckland verbleef ik bij de moeder van een vriendin van Lina(volg je het nog;) ). Een super aardige vrouw. Zij heeft mij de mooie omgeving van de buitenwijken van Auckland laten zien. Verder kreeg ik elke avond een super maaltijd van haar. Ik heb genoten van de paar dagen die ik daar heb doorgebracht. Verder heb ik in Auckland een tour gedaan van de hele stad en ben ik een dagje naar Waiheke geweest. Een leuk eilandje waar ik meteen verliefd op werd!
-Paihia: De weg hier naar toe was schitteren maar helaas regende het de hele tijd die ik daar was. Ik heb (ondanks de regen) het dorpje een beetje verkend. Hiernaar genoten van een heerlijke warme choco om weer op te waren. De rest van de tijd heb ik rustig doorgebracht.
-Rotorua: In Rotorua had ik een vol schema. Ik had er maar twee dagen maar wilde veel doen. De eerste dag ben ik overdag naar de set van The Hobbit en LOTR geweest. Al die kleine huisjes zijn erg indrukwekkend om te zien. In de avond ben ik naar een Maori dorp gegaan. Hier heb ik geleerd om met de traditionele instrumenten te werken en kunnen zien hoe de mannen een HAKA uitvoerden. Hierna kreeg ik een heerlijke traditionele hangi ( avond maaltijd). De volgende dag ben ik naar Te Puia geweest. Een gebied met geisers, hete water bronnen en kokende modderpoelen. Ook hier ben ik naar een traditionele ceremonie van de Maori geweest.
-Waitomo. Waitomo is een klein dorpje waar niet zo veel te doen is, behalve de glowworm-grotten. Hier ben ik met een binnenbald door het water gedobberd. Heb ik het complete donker de glow-wormen gezien(GEWELDIG!), ben van watervallen afgesprongen en genoten van de stilte van de grotten!
-Wellington: In Wellington had ik helaas niet zoveel tijd. Wel ben ik naar een museum geweest waar ze een tentoonstelling van dreamworks hadden. Hier lieten ze de verschillende fasen van het ontwerpproces van een animatie film zien. Erg mooi om zoiets in zijn werk te zien. Vanuit Wellington ben ik met de ferry doorgegaan naar het zuideiland.
-Picton: In Picton kwam mijn boot aan. Hier heb ik genoten van het prachtige uitzicht en heb heerlijk door de winkelstraat gestruind en op terrasjes gezeten.
-Christchurch: Christchurch is een stad waar niet zo veel te zien is. 6 jaar geleden is daar door een aardbeving 75% van de gebouwen beschadigd geraakt/ingestort. De meeste gebouwen hebben ze neer moeten halen. Hierdoor is de stad een grote bouwplaats. Tijdens mijn bezoek was er opnieuw een aardbeving. 5.9 op de schaal van richter is mij verteld. Erg vreemd hoe opeens de hele aarde begint te bewegen. Het duurde een paar seconde voordat ik doorhad wat er aan de hand was. Gelukkig kon ik mijn vastgrijpen aan de busstop en stond ik op een veilige plek. De schade viel mee, maar door deze belevenis kwam de tour waarin verteld werd over de vorige beving wel harden aan.
-Dunedin: Mijn laatste stop voordat ik mijn hele (snelle) trip terug zou beginnen. In Dunedin staat alles in een rondje rond de kerk gebouwd. Het geeft de stad een mooie vorm. De eerste avond ben ik heerlijk naar de film geweest. De dag erna heb ik een tour door de stad gedaan en ben daarna naar een schiereiland geweest waar ik zeehonden van dichtbij heb kunnen bewonderen. De dag erna heb ik nog snel een tour door de Cadbury fabriek gemaakt waar dagelijks tonnen chocolade word geproduceerd.

De terugweg:
-Christchurch: Hier heb ik alleen een (korte) nacht doorgebracht voordat ik de volgende morgen op kwart voor zeven weer bij de bus moest zijn.
-Picton: Hier heb ik een avondje vrij gehad waardoor ik eerst even naar de avondmarkt heb kunnen gaan met een kamergenootje en daarna een filmpje heb kunnen kijken in de lokale bios. De volgende dag nog even snel wat souvenirs gekocht en geluncht voordat de ferry naar wellington vertrok.
-Wellington: Ook hier had ik maar een paar uur. Deze tijd heb ik doorgebracht door even te gaan dineren en daarna bij de bushalte te wachten. De bus naar Auckland reed ’s nachts. Ik kan niet echt zeggen dat ik heb geslapen tijdens die rit..
-Auckland: Ik Auckland had ik nog een paar uur. Na snel mij tas gevuld te hebben met nog een paar extra souvenirs. Ben ik naar het aquarium gegaan. Hier had ik een privé tour in het pinguïn verblijf geboekt staan. Dagelijks mochten maar 4 mensen naar binnen en ik was daar een van. Na een uitgebreide desinfectie mochten we naar binnen. Met 2 graden binnen ( volgens mij was het in Nederland kouder) herinnerde ik mij weer waarom ik Australië zo leuk vind. Een uur lang heb ik tussen de pinguïns gezeten. We mochten ze niet aanraken maar zij ons wel. En dat werd volop gedaan. Erg schattig! Helaas moest ik er uiteindelijk weer uit. Ik heb nog even gekeken hoe ze gevoerd werden en ben daarna door de rest van het aquarium gegaan. De foto’s die ik heb gekregen als aandenken zijn leuk als herinnering al weet ik zeker dat ik dit nooit meer vergeet.

Dit geldt echter voor mijn hele avontuur. Drie weken was geweldig en ik heb mij erg vermaakt. Nu ben ik begonnen met mijn volgende avontuur. Een blog hierover volgt!


  • 10 Maart 2016 - 07:47

    Janny Wolfs :

    Prachtig, zie in gedachten weer alle mooie foto's.

  • 12 Maart 2016 - 21:59

    Pierre Cocu:

    heel mooi om te lezen dat je genoten hebt van je vacantie
    in nieuw zeeland foto s zien we te terzijner tijd
    gtoeten van pierre en mientje geniet van je tijd daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 14630

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: