Puur genieten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Puur genieten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Puur genieten!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 December 2015 | Australië, Sydney

Terwijl ik deze blog schrijf zit ik in een restaurant te wachten op mijn hamburger en geniet ik van mijn chocolademelk. Om mij heen kijkend denk ik terug aan alles wat ik de afgelopen tijd is gebeurd en besef ik mij dat dit nooit allemaal in een blog te beschrijven is. Maar ik ga mijn best doen ;)

Een van de dingen waar ik nu met een lach op terug kijk is de zaterdag dat Fletcher en ik op weg gingen om Julie en Archie in darling harbour te ontmoeten. Dit zou een simpel tochtje moeten zijn, maar door mijn telefoon te vertrouwen en wat stress te hebben zijn we compleet verdwaald. We belandden ongeveer een half uur van onze ontmoetingsplaats en ik had geen idee waar we heen moesten. Ondanks dit hebben we toch een mooi tochtje gehad. Terwijl we op een brug liepen begon deze te bewegen en hebben we kunnen zien hoe boten de haven verlaten, al moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk het meeste genoot! Na een lange zoektocht hebben we elkaar eindelijk gevonden maar was het helaas al weer bijna tijd om naar huis te gaan. Na nog even te eten en genieten van een heerlijk ritje in de draaimolen gingen we weer op weg naar huis, deze keer zonder omweg!

Ook bijzonder was het School Spectacular waarbij kinderen van 400 verschillende scholen uit de staat optreden. 3000 kinderen lieten dans, zang en theater zien. Erg indrukwekkend en iets wat ik zeker niet had willen missen. Ook de weg naar dit optrede stond weer in het teken van verdwaald zijn. Ik begin een thema in mijn avonturen te zien.

Verder gaan Fletcher en ik elke week naar de bieb om samen met 24 andere kinderen te genieten van lezen en zingen. Heerlijk om te zien hoe Fletcher geniet. Plus nu hij andere kinderen ziet lopen is hij zelf ook begonnen met het zetten van zijn eerste stapjes aangemoedigd door luid gejuich en geklap!

Elke woensdag gaan we weer terug naar Wollongong met de trein, gevolgd door meestal een playdate in de middag. Heerlijk zwemmen in het zwembad of naar de bieb.

Verder heb ik deze week goed nieuws gekregen. De moonboot mag langzaam aan weer van mijn voet en over anderhalve week mag ik weer gaan duiken!

Dit weekend is erg druk maar vooral gezellig geweest! Julie en Archie zijn zaterdag op bezoek gekomen en met zijn allen hebben we sinterklaas gevierd. Het zorgde voor wat verwarring en grappige momenten maar maakte mijn sinterklaas super!

Fletcher maakte en ik quote "demonische" geluiden tijdens het zingen en Lina viel hem spontaan bij, het klonk hilarisch! Voor mij was het vooral wennen om alle liedjes in het engels te zingen en de toon voor moest zingen voor de anderen. Zoek je nog een uitdaging voor de komende dagen dan raad ik dit zeker aan!

De schoen was gezet en na het zingen hebben we toch maar eens gekeken of sinterklaas de cadeautjes perongeluk naar het verkeerde huis had gebracht, het speelhuisje. Na de cadeautjes te hebben gevonden vonden we onze schoenen gevuld met pepernoten en chocolade munten. De enthousiasme bij Archie was nog niet echt te zien, hij bleef maar staren en zeggen "Carrots gone ". Na de uitleg dat de sint deze mee had genomen voor zijn paard was het weer goed! Fletcher had zijn zinnen inmiddels op de taaitaai gezet en zat inmens te genieten!

De cadeaus werden goed ontvangen en de volwassenen werden ook verrast met een cadeau, het was toch een kinder feest bleven ze herhalen, de verassing op hun gezichten was erg vermakelijk om te zien.

Ik heb ook een cadeau ontvangen van de sint met een leuk cadeau en chocola letters voor iedereen! Ik zat te genieten van alles wat ik uit het pakketje viste!

In de avond ben ik naar het concert van Sam Smith gegaan. Het was een magische ervaring en mijn zicht was geweldig, ik zat erg dicht bij! Naast mij zat iemand die ook alleen was gekomen dus samen hebben we in de pauze wat gepraat en daarna genoten van de muziek. Toch leuk om dit met iemand te delen! Ik ga proberen of ik een filmpje van zijn muziek online kan zetten.

Vanmorgen om 6 uur ging mijn wekker weer om via Skype met mijn familie sinterklaas te vieren. Erg leuk! Wel erg moe de hele dag maar dat heb ik er voor over, ik heb genoten iedereen weer te zijn!

Volgende week gaan Julie en ik een dagje naar Jarvis bay, waar de witste stranden liggen en de omgeving schitterend is. De dag erna volgt een kerstfeest met de familie van James. Verder denk ik er aan om de weekend daarna naar Byron bay te gaan waar je kan duiken met schildpadden!

Hierna volgt kerst en een roadtrip langs de Great ocean road!

Ik kan niet wachten op alles wat er aan komt. Het is allemaal wel met een dubbel gevoel, over een maand vertrek ik hier om verder te gaan met mijn avonturen. Hoeveel ik hierna en het bezoek van mijn ouders ook uitkijk blijft het idee dat ik hier weg ga erg vreemd! Ik ga dus nog maar het beste maken van de tijd die ik hier met de Hogg familie heb en hoop dat het afscheid van hun en mijn vrienden mij niet te zwaar zal vallen!

Maar voor nu, op naar een paar geweldige weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14660

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: