Nieuwe baan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Nieuwe baan - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Nieuwe baan

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 April 2016 | Australië, Melbourne

Wat vliegt de tijd toch snel voorbij. Het is inmiddels al weer twee maanden geleden sinds ik terug kwam uit Nieuw Zeeland. Na een nachtje in Sydney door te hebben gebracht en Fletcher een ochtendje te hebben geknuffeld ben ik naar Melbourne gevlogen. Een aantal uur na mijn aankomst kwamen Ingra, Tristan, Jojo en Pippa ook aan vanuit Nederland. Aangezien ik al in het huis was werd ik voor de meiden meteen deel van het huishouden.

Sinds die tijd zorg ik voor twee schatten van meiden: Jojo en Pippa. Ingra, hun moeder is Nederlands en het afgelopen jaar hebben zij in Nederland gewoond. De meiden zijn tweetalig en ik ga Nederlands met hun spreken.

De afgelopen maanden heb ik veel leuke dingen gedaan met de meiden, we hebben speelgroepjes gevonden, gaan wekelijks dansen en gymmen en ontmoeten steeds meer anderen. De dagen zitten vaak vol gepland maar we hebben het altijd gezellig.

De meiden zijn schatjes en luisteren het grootste deel van de tijd erg goed! Dit is erg fijn als wij de deur uit gaan. Donderdag zijn wij naar de dierentuin geweest. De meiden hadden er erge zin in en ik ook! Wat was het geweldig! We hebben maar een klein deel van de dieren kunnen zien maar de meiden zaten volop te genieten. Vooral de giraffen en zebra's waren favorieten! Doordat het weer wat minder was, was het erg rustig in de dierentuin en hebben wij rustig van alles kunnen genieten. De meiden hebben de hele dag gelopen en waren dus doodop toen we thuis kwamen en ze hebben die dag erna zelfs uitgeslapen!

Vrijdag hebben wij koningsdag gevierd met een groep Nederlandse ouders en kinderen. Wekelijks is er een speelgroep met deze groep mensen en een paar weken geleden zijn wij begonnen met hen te bezoeken. De reis er naar toe duurt zo'n anderhalf uur maar Jojo en Pippa genieten volop tijdens de twee uur dat wij daar zijn dus al dat reizen is de moeite waard.

De koningspelen die we hielden waren erg leuk. De meiden hebben diverse (Nederlandse) spelletjes gespeeld. Koekhappen was de favoriet, al was het erg lastig om de peperkoek niet met de handen aan te mogen raken.

Het weekend is lekker rustig geweest, even heerlijk relaxen. Deze week gaat weer een drukke week worden en de week erna gaan we met z'n allen naar Brisbane toe. Ik kan niet wachten om daar te gaan genieten van het warme weer en hopelijk een keer te gaan duiken!

Conclusie: ik heb het hier erg goed naar mijn zin!

  • 21 April 2016 - 10:41

    Ome Toon:

    wat fijn en leuk voor je. Geniet er maar lekker van. Je bent nog jong en later komt het er misschien niet meer van. Je hebt al meer van de wereld gezien als ik. Ik kom ongeveer tot Wanroy en Westerbeek hahahaha.
    Veel succes Marloes

  • 21 April 2016 - 10:43

    Ome Toon:

    Ook namens tante Bets.

  • 25 April 2016 - 19:09

    Pierre Cocu:

    wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt geniet er van
    hoop dat volgende week weer een keer kan gaan duiken zou leuk zijn
    je foto collage was super om te zien
    marloes laat het op je af komen en geniet er van
    heb een fijne tijd daar groeten van ons uit cuijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 14659

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: