Een duik in het diepe - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu Een duik in het diepe - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Marloes Pluk - WaarBenJij.nu

Een duik in het diepe

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 September 2015 | Australië, Wollongong

Het is jaren een droom van mij geweest maar afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver: ik ben begonnen met mijn duiklessen. Zaterdag was meteen een drukke dag waarin we alle theorie behandelden. Ik was er bang voor dat ik niet alles zou begrijpen maar dat viel gelukkig reuze mee! De theorie leren koste mij daardoor dus ook niet zoveel moeite en mij theorie-examen behalve ik met vlag en wimpel.

Tijdens het bespreken van de theorie kwam het zwemmen met haaien naar voren en ieder van ons gaf aan deze dieren liever niet tegen te komen, laat staan op te zoeken;). Onze instructeur meldde ons echter dat volgens hem haaien de puppies van het water zijn, ik weet echter nog niet of ik dat wel geloof.. Maar een keer boe roepen en ons hart dan op hol zal slaan zal waarschijnlijk genoeg zijn om ze weg te jagen.. Let's hope so;).

Zondag was het zo ver, na 250 meter zwemen en 10 minuten watertrappelen mochten wij ons in een wetsuit hijsen. Meteen begrepen wij waarom onze instructeur het water nog niet in was geweest, die pakker zijn dan wel berekend op het gebrek in het water maar niet op natte lichamen. Na de strijd met het wetsuit te hebben gewonnen en de loeizware gewichten om te hebben gehangen mochten we voor het eerst onder water. Alsof het ademen alleen al niet vreemd genoeg was kreeg ik het keer op keer voor elkaar om op mijn rug te liggen in plaats van rustig op mijn knieën te zitten...

Eenmaal gewend aan het ademen en overeind blijven vlogen de (geweldige) uren zo voorbij. De ene oefening was wat moeilijker dan de ander maar ze gingen mij redelijk gemakkelijk af!

Samen met de anderen heb ik tussen de oefeningen door ook nog even van het zonnetje genoten. Onze leraar had het motto: een goede duiker is een luie duiker ( energie proberen te behouden is belangrijk), en van dat advies hebben we gretig gebruik gemaakt. met onze vesten volledig opgeblazen is het heerlijk om op je rug rond te drijven in het water!

Aankomend weekend ga ik 4 duiken in de zee maken om mijn certificaat te behalen. Dit houd in dat ik het grootste deel van mijn verjaardag op zee door zal brengen. Mijn grootste droom in vervulling laten gaan op mijn verjaardag lijkt mij een goed cadeau aan mijzelf;). Gelukkig ben ik op het einde van de dag weer thuis om hier nog even te kunnen genieten van mijn verjaardag en te Skypen met mijn familie. Ik kan niet wachten op dit weekend!

  • 02 September 2015 - 12:16

    Koutertje:

    Hey Marloes,
    Hier vanuit het natte Wanroij ff een berichtje. Het is hier na maandag 30 gr nu plots naar 10 gr koeler als het niet meer is !!
    Een jas aan dat is wennen.
    Zeg leuk om al je verhalen te lezen super zeg.
    Alvast een héél fijn weekend en natuurlijk Proficiat en een kei fijn duik weekend !!
    Geniet ervan Liefs dikke kus Tante Janny & Tante Natalie,Thom en Mirthe

  • 02 September 2015 - 22:23

    Ans:

    Wat leuk dat je lang gekoesterde droom nu werkelijkheid aan het worden is.
    Heel veel plezier dit weekend en een mooie verjaardag in het water en natuurlijk ook boven water/
    Alvast proficiat en geniet ervan!!!!!
    Groetjes Ans

  • 03 September 2015 - 23:30

    Nellie Van Bergen:

    Hallo Marloes,
    Hartelijk Gefeliciteerd en een fijne dag.
    Ik vind het stoer hoor dat je gaat duiken, Ik zou dat echt niet doen, maar veel succes.
    Leuk om je mailtjes te lezen. En een mooi manneke om voor te zorgen.
    Lieve groeten Nellie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Marloes

13 juli vertrek ik voor een jaar naar Australië. In deze tijd ga ik werken als Aupair en reizen!

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 14662

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 12 Juli 2016

My year down under

01 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Backpacking around New Zealand

28 Augustus 2014 - 01 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: